fredag 16 januari 2009

Hur lever man?

Jag tror att det viktiga i livet är att vara nöjd med det. Då spelar det ingen roll hur det ser ut. Jag är verkligen en gräset-är-grönare-på-andra-sidan-människa och jag önskar att jag levde som alla människor utom jag själv. Gjorde allt som jag inte gör. Sällan är jag nöjd. Jag vet inte hur man gör. Hur gör man? Hur blir man nöjd?
Jag känner mig för gammal, och samtidigt för ung. Jag är rädd för tiden. Jag vill bo i Göteborg, i något annat land, och hemma. Jag vill hitta på tusen saker, jag vill slå mig ned och skaffa barn. Jag vill musicera, jag vill lära mig något nytt. Jag vill ha allt samtidigt. Jag måste lära mig att uppskatta saker. Jag behöver umgås mer. Ännu mer. För ett par år sedan var jag förträffligt nöjd med mitt liv, med allt. Jag vet inte vad som hände.
Snart åker jag och Tove till Paris. Där ska jag fatta allt. Jag är nöjd med att vara blond. Det är en bra början iallafall.

ps. Dagen på bilden var jag nöjd. Sommarhelg på mina föräldrars landställe.
---
Okej. Jag vet vad som hände. Jag började arbeta inom vården.

Inga kommentarer: