söndag 14 december 2008

Exotiska frukter och stöld.

Efter en brutalt exotisk fruktsallad med Sannah (för 150 kr) så kunde jag inte motstå att stjäla en pepino i Uppsala, som skulle kosta 30 kr. (På bilder på google så ser de gula ut men våra var helt lila. Jag lovar att lämna en sann bild när jag kommer hem och kan lägga in bilder i min dator.)

Idag avnjöts frukten och Carolin tyckte att den smakade päron och honungsmelon, medan jag tyckte att den smakade honungsmelon, gurka och rå potatis. Efter noga studier på susning.nu kunde jag upptäcka att den var släkt med potatisen och smaken skulle påminna om päron och melon. Men om man googlar på pepino så kommer även gurkbilder upp vilket jag anser tala sitt tydliga språk.

Exotiska frukter är min nya lilla svarta. Join the revolution.





Pepino.

1 kommentar:

Tove Daa sa...

Nu har jag kommenterat! YAAAY!