fredag 5 december 2008

ADHD eller bara Svensson-knäpp.

Jag har fått ett datum för min utredning. 12 Januari. Det känns lite jobbigt och lite överdrivet. Jag menar, det är säkert något fel på mig precis som det är på alla. Jag kan nog få mig en diagnos, oavsett det visar sig vara adhd eller inte. Precis som de flesta andra. Jag vet att jag startat upp grejen själv, men det är för att jag mår dåligt och är hemskt orolig alldeles för ofta (nästan likt mina dementa tanter ibland), inte kan sova och inte vara still. Men det känns lite som att det skulle räcka med en smula lugnande ibland. Ifall det nu är adhd så känns det som att jag hade behövt utredningen när jag gick i skolan. Då kanske saker hade blivit mycket lättare för mig, och det hade väl varit trevligt. 
Visar det sig att jag är totalt diagnosfri så är jag nog bara lite medelmåttigt Svensson-knäpp med hormoner som sprattlar och som inte lämnat mig i min tonårstid (för fyra månader sedan). Det kan väl också vara. Om inte annat så en bitter high-five till alla mina diagnosvänner, vi kan ha öldag på torsdagar?

Inga kommentarer: