lördag 25 maj 2013

Gamla låtar, nya tag.

Idag hände en fin sak.
Jag spelade skivor på Weekday idag, och då jag spelade min låt Summer tunes kom det fram två tjejer till mig och sa "What is this song, it´s totally amazing!" och då stod jag där lycklig och högröd i ansiktet  och sa att det var min. Sådana kickar behövs. Skrev låten för över tre år sedan, och började på produktionen för ett år sedan så det känns så himla fint att den blev så bra som den blev.

Jag längtar efter att göra en ny låt. Som känns som något helt nytt och spännande, utan att låta som något annat än jag.
Det känns som att jag just nu bara går på säkra kort, i gamla mönster. Jag vill drivas av adrenalin och bara skapa. När jag träffade Ida och var brutalförälskad, inte hade sovit eller ätit på en vecka och gick på högvarv gjorde jag denna låt, tidigt tidigt en morgon:
 Jag satt från första idéen till slutmix innan jag somnade i min fåtölj många timmar senare av ren utmattning. Det var över två år sedan och jag kan fortfarande känna att den är väldigt kreativ och jag lyssnar och undrar hur jag kom på idéerna med alla dessa filtren på trummorna och hur fan jag lyckades med där där snygga, råa basljudet (som jag i stort sett skapade från ingenting.) och hur i all världen jag kom på den basgången. Det var något helt nytt, använde nya saker jag inte kunde någonting om. Så på det sättet speglade det väl hur mitt liv såg ut då, jag var modig, orädd och bara körde på.

En ska väl inte behöva bli förälskad för att vara produktiv.

Just nu är det så mycket som händer; fortsatta konstsamarbeten, resor, demo med bandet, roliga dj-bokningar, musikvideoinspelning. Jag vill göra något från noll, något vågat.
Kanske efter Paris.
Trist att Paris är kallare än Göteborg.

Men nu ikväll ska jag spela på Jazzhuset. Kom kom! Alla intäkter går till Djurrättsalliansen.

Inga kommentarer: