måndag 2 juli 2012

Krabbfiske och vänsterbråk.

Jullan anlände till Göteborg och vi packade en kappsäck full med badkläder för att kasta oss graciöst och värdigt utför Saltholmens klippor. Väl ute var det så fruktansvärt kallt, men vi iscensatte ändå lite varma Pripps Blå-bilder, för sakens skull. Och Jullan fiskade dessutom krabbor, så helt värdelöst var det då rakt inte. Dessutom hade vi med både vin och kaffe.




Jag har fått det där schemat som ingen vill ha på mitt jobb. Det innebär: varannan vecka jobba sex dagar och i genomsnitt fyra kvällar i veckan. Detta innebär också en hel del utsugning på energi, vilket i sin tur innebär att jag blir full på en öl då det vill sig. I lördags drack jag tre, så ni kan tänka själva. Jag och Ck pratade med alla möjliga människor om mastring och hårutsparande, bytte frisyrer med varandra (se bilder) och på hemvägen hamnade vi vid en man vars kostymklädda vänner stod mitt i gatan och ilsket beskyllde varandra för att vara moderater. Deras vän ryckte på axlarna och förklarade för oss att det alltid blir såhär; de är vänster båda två, har känt varandra hela livet och så fort någon av dem snuddar mot högersidan så börjas det. Denna gång handlade bråket om huruvida den påstådda E-type + Filippa Reinfeldt-romansen var någon form av politiskt statement. Det var spännande och gick vilt till.

Inga kommentarer: