fredag 11 maj 2012

Rötter, dumplings, nachos.

Jag vet fortfarande inte hur en dumpling smakar. Efter vi hävt i oss varsin öl igår tog vi beslutet att gå vidare till Kellys, dricka galopp (ni vet?) och äta ostnachos. Så dit skred vi; jag uppklädd till tänderna i svart långklänning och rött läppklet. Men man måste minnas sina rötter, och rötterna är goda och inte många meter bort från denna dumplingsbar.

Ikväll har jag utnämnt Anna till chefen i livet, hon får bestämma vart vägen bär. Först till en vernissage tydligen. Många vernissager har det blivit på senaste tiden.
Men om tre veckor eller något sådant pyttigt far Anna till Frankfurt för att vara assistent i tre månader åt någon häftig konstnär. Vad är livet utan en Anna? Jag vet inte. Hur ska jag överleva? Jag vet inte. Men hälsa på måste jag.

Nu har jag, Alice och Ck bestämt vinsten för denna sparauthåret-tävling: En valfri skjorta på Weekday. Jag ska vinna!

Inga kommentarer: