fredag 24 februari 2012

Sprallans och Cknd girlfriend levererar

Igår var jag på Alices releasefest. Först var det "mingel" och champange och skivan på repeat i högtalarna. Det var så overkligt att en av mina bästisar ligger på storbolag, och trots att releasefesten var på Jazzhuset som kanske inte är det mest storslagna stället så var det ganska storslaget och Jazzhuset har aldrig varit så perfekt.
Sedan skulle de spela och fan var de var på hugget. Publiken var en tjock massa och Alice, Ck, Emma och Olle har aldrig varit så bra. Det var glöd emellan dem och, nä, det var sjukt bra. Jag är så stolt över att känna dessa underbara människor och musiker. Och att jag dessutom har Ck i min Yrla-konstellation är fantastiskt, för hon är fan den bästa trummisen i hela landet. Minst.

Nu finns skivan på Spotify. Bölade på vagnen imorse till både den gamla dängan Stanna, det stannar och Kullavikshamn. Lyssna HÄR.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, herregud. Jag började lyssna för en stund sedan och kan nu inte sluta, trots att det är sent och jag är jättetrött. Detta är verkligen så väldigt väldigt fin musik.

Niki Yrla sa...

Ska hälsa henne det!