söndag 1 januari 2012

Dagen efter nyår 2

Jag: var är brödrosten? Ligger den också i garderoben?
Anna: hm.. Nej, den ligger under skrivbordet.

Och mycket riktigt, där låg den tillsammans med kaffekokaren och sodastreamern.

För övrigt har jag sagt så många ordspråk med noll uns sarkasm idag att jag blir mörkrädd. Exempel:
Till anna: ja där ser du att det inte blev hon som drog det längsta strået trots allt.
Till kollega: jo men hon kommer nog att få sina fiskar varma ska du se.
Varma fiskar? Vem är jag?

Och anna har påbörjat så många meningar idag och avslutat så få av dem att jag börjar undra vad som var i den där bålen egentligen. Alternativt kan den blonda brat-peruken vara boven.

Fan, talesätt igen..

Nu har jag nycklarna till lägenheten. Imorgon ska jag åka dit med min nya ostkupa.

Inga kommentarer: