måndag 12 december 2011

En spännande dag, på riktigt!

Idag är en dag som det hänt mycket saker. Det är inte så ofta det händer massa saker på en dag, men idag är en sådan.
1. Jag har fått ett glittrigt läppstifts-suddgummi OCH en saltlakritschokladkaka i min presentkalender.
2. Jag har i ett sms avslöjat för min uthyrare att jag kasserat hennes hemska diskmaskin. En hel dag har gått, utan svar, så jag antar att hon är tjurig eller arg på mig. Alternativt mållös.
3. Har varit på HSM hela dagen och kommit på att jag ska söka Individuella musikerutbildningen och att jag t.o.m skulle PASSA där. Men det är 1-3 personer som kommer in..
4. Denna är häftigast: Fått TVÅ erbjudanden om lägenheter på Boplats.
nummer ett: i västra frölunda på 19 m2. Skitlitet, men värt en titt. Boplats är dock ett skämt utan dess lite. När man ringer kontaktpersonen säger en automatisk röst "This person is not avalible" och man kopplas bort. När jag ringer numret till Poseidon (som de själva lagt ut) säger en (automatisk) röst att detta nummer existerar inte. Nähä? Lätt då.
nummer två: En tvåa vid friskväderstorget på 56 m2. Badkar, klädkammare och uteplats. Jag åkte dit för att kolla läget och brorsan jag svär: Vårväderstorget är sjukt centralt. Här fick man gå i tio minuter åt helsike (vilket är extremt mycket vid potentiell våldtäkt) och köket var pissfult och hela vägen dit var en katastrof så nä.
Men en bra början.

Nu ska jag repa med Mansion.
Klipp från Yrlaspelningen kommer upp imorgon el. onsdag. Det var extremt roligt och fint och allt sådant. Tack.

1 kommentar:

Prr sa...

Ett tips i lägenhetssök: Jag har hört att det är många som har fått lägenhet i Biskop (vet inte om du är pepp på det men ändå) genom att ringa till hyresvärden Willhem AB och säga att de är intresserade av lägenhet. Har bland annat funkat för folk som varit inneboende i Willhem-lägenheter.