onsdag 21 december 2011

Diverse blågrå klumpar etc.

Nu ska jag berätta lite smått och euforiskt om lägenheten:
Det är en kollega på jobbet som ska sambopröva som hyr ut den till mig, minst ett år. Den ligger i Kålltorp och är FANTASTISK. För det första är det ett landshövdingshus. För det andra är det gamla, vackra trägolv i hela lägenheten på 36 m2. Nykaklat badrum, klädkammare, stora fönster som öppnas uppåt, ljust mintgröna väggar (min favoritfärg) i vardagsrummet och VIT TRÄPANEL (eller pärlspont som de vise säger) i både hallen och köket. Mysig tvättstuga och innegård och äntligen får jag KOMPOSTERA. Lugna grannar. Privat hyresvärd.
Kontraktet är skrivet och den är min min min från den 1a Januari redan så här ska nu packas. Riktigt så tidigt kommer jag inte flytta men ska börja köpa fina små saker som en ny slaskrensare t ex. Det är livets lycka det.
Har tyvärr inga bilder för mina batterier på mobilen var slut, men det kommer!

Idag har jag bara jobbat, stickat och lagat mat.
Och slagit in Idas julklappar. Kolla så tjusigt; detta är alltså inlagspappret som jag klippt ut från diverse tidningar. Det är så en får göra när man inte vill investera i julpapper. Som ni ser är paketen i sifferordning. Skriver innehållet i paketen efter vår lilljulafton imorgon:



Gissa rätt på vad detta fula är och vinn ett valfritt pris! Det rätta svaret kommer när tre gissat:



ps Läsaren som tyckte att jag skulle skriva berättelser om hur jag lärde känna mina nämsta vänner: MYCKET god idé. Ska börja snarast.

6 kommentarer:

Hannah sa...

Jag tror att det är en såndär massa som man har när man gör blomsterarrangemang - dock heter det inte blomsterarrangemangsmassa, utan säkert något annat fyndigt.

Christoffer/Bögis sa...

det är en deg. kanske pepparkaksdeg.

Tove Daa sa...

tekannemögel?

Anonym sa...

Är det en sån massa som Hannah pratar om så heter det oasis.

Anonym sa...

en surdeg?

Anonym sa...

Kul att du gillade idén, jag väntar med spänning!