fredag 9 september 2011

Livets stora musikteorifrågor

Kära bloggläsare.
1.Jag har ett nytt nagellack. Det är kornblått. Det känns spännande.
2. Sitter på vagnen, påväg till min fredagsmattelektion. Många saker jag hellre skulle velat göra denna morgon. T ex klappat en kattunge, suttit i solen, legat och stirrat in i väggen eller sovit.
3. Igår hade jag pms utan gränser. Det var hela havet stormar, total depression, livets slutskede och jag grät och allt var förjävligt. Sedan blev det bra. Hårt att vara kvinna.
4. Skrev en liten lista på saker jag inte förstod i min musikteoriläxa. Svar och pedagogiska förklaringar mottages tacksamt:
• mikrointervall (funktionen i PRAKTIKEN)
• diaktonisk och kromatisk skala
• intonation???
• övning 7, sid. 192

Ikväll ska jag rappa på min kammare. Sedan lyssna på Sprallan, Sprallice, Alice B och min Cknd Girlfriend Ck på pustervik. Kvart över tolv går de på scenen. Dit kan man komma om man vill.

Inga kommentarer: