torsdag 29 september 2011

Förstörda filer och fina röster

När jag gick in i min Counting Septembers-fil igår så var alla sång -och rapspåren spårlöst försvunna. Istället låg där sångfiler från flera andra av mina låtar, fast i Counting Septembers-mixningen. Helt förtvivlad. Hur kan något sådant hända? Jag var inte helt klar med mixningen och ville lägga om lite saker. Nu är det kört.
Vågar inte ens gå in i de andra filerna och se om samma sak hänt där. Sparar man på en hårdisk är det för att rädda filerna, inte för att de ska fuckas upp av den.

Kul.

Annars började jag spela in en tjej i min klass igår, Juliana. Blev så himla fint. Fantastisk röst har hon, och det är roligt att leka producent. Vara producent. Bra blir det, tycker jag. Har lärt mig (själv) hur man kan mixa sång riktigt bra, men att mixa gitarr (och allt annat) behöver jag peta mycket på.

Inga kommentarer: