måndag 1 augusti 2011

Husligheten själv osv

Pride är här och jag är nästan där! Imorgon anländer jag till den (tillfälligt) homosexuella delen av den svenska civilisationen. Jag ska bo kollektivt i gamla Framfotenläggan med Alice, Ck, Ida och Malin och förhoppningsvis Anna och leva det ljuva livet med sol, bad, öl, flator och dans. Och jag har semester! Igen! Roligt!

Senaste dagarna har jag sovit lite, jobbat mycket och roat mig en hel del. Idag ska jag på bio, har gult nagellack och tjusig dress, samt ska tillaga tre sorters likör efter bästa manöver. Körsbär, svartvinbär och rabarber. Har även målat två hyllor idag, så de matchar väggarna. Och igår skurade jag en svart kastrull (jag orsakat själv) med svinto. Är så huslig att jag blir tårögd.
--


Blev överraskad med hemlagade currytonfisk/köttfärspiroger på Saltholmen.
Blev överraskad på jobbet med besök från kvinna, med bär, daim och grädde på altanen. (som tack för att jag kallat henne romantisk)

1 kommentar: