lördag 18 juni 2011

Stryka sig med strykjärn på benet vs att vara en flugsvamp.

Jag: Din kopp ser ut som en flugsvamp.
Tant 97: (glad men lite frågande) Ser jag ut som en flugsvamp?
Jag: Nej nej nej, din KOPP gör.
Tant: Jaså på så vis!
Jag: Du är INTE röd med vita prickar.
Tant: Nej just det. Tack så mycket!

(Glad för lite.)

--
(Tant 99 sitter och pratar om sin ungdom.)
Tant: Och jag hade en väninna som kom till mig och hade så ont, så ont på sitt ben för att hon hade stukit sig med ett strykjärn på benet!
Jag: Varför hade hon gjort det?
Tant: Jamen, jag vet väl inte. Och ser du, en dag när jag stod och strykte kläder bestämde jag mig för att testa, så jag strök mig på benet.
Jag: Med strykjärnet?!
Tant: Javisst!
Jag: VA! Varför DÅ!
Tant: Men jag ville testa förstås. Och det gjorde fruktansvärt ont och blev en ENORM vattenblåsa. Vi var bjudna på middag senare på kvällen och på vägen dit så sprack den, så det rann över hela benet.
Jag: Hur gammal var du när du gjorde det?
Tant: GAMMAL! Över trettio!
Jag: Men VARFÖR! Varför vill man stryka sig på benet!
Tant: Äsch, jag har alltid varit lite galen.

--

En sökmening någon gjort på google och hamnat på min blogg är "Dödsångest vid varje beslut."
Så himla roligt. Sjukt jobbigt det måste vara att ha DÖDSÅNGEST vid VARJE beslut. Inte vet jag vad min blogg kan hjälpa.

--
Ikväll djar jag och Ck på Queertopias stödfest på Lust, kl 22. Kom kom. Jag har tema hipsterbrat. Eller femtiotalslesbian.




1 kommentar:

Anna sa...

Dör snyggdöden.