lördag 25 juni 2011

Musik osv

Jaha. Nu har jag fyra veckors semester. Plus två dagar. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Stockholm på tisdag tänker jag. Spelar på KG på fredag, på Debaser Medis. Sedan får jag se hur allt blir, och blir det piss så drar jag någonstans. Någon stad. I något land.
Men vi får se.

Ganska sorgligt farväl av mina tanter. Särskilt den som kommit mig närmast, som det känns som jag berättar allt för. Hon är yngst.
Igår sa hon så fint till mig:
"Det är tredje dagen du är såhär dämpad, det gör ont att se. Jag tänker mycket på dig ska du veta. Du är så klok och förståndig, godhjärtad och en otroligt fin människa. Jag vill verkligen att du ska må bra. Du känns nästan som min.. egen flicka."
Så himla rörande. Jag sa att hon får bli min Göteborgsmamma.

Idag ska Sprallan och Snäckan lägga "I have to meet you"-fraser på låten. Sedan ska jag bara mixa ihop det och så är den klar. Allt annat är färdigt. Lyssnar på den hela tiden. Och min och Cks nya låt, som också bara behöver en slutmix så är den färdig. Musik musik musik. Att producera min musik är det viktigaste för mig i världen.

Alice nya singel är inte ännu släppt, men videon är färdig, för övrigt inspelad i vår replokal. Denna låt började som en skämtdänga som vi tänkte göra något roligt projekt av, innan Alice kom på att hon skulle göra en seriös låt av det. Jag tyckte det var en MYCKET dålig idé från början, men nu har jag insett att det blev riktigt bra.
Titta:

Inga kommentarer: