onsdag 11 maj 2011

En tant på mitt jobb när jag kom in till henne på morgonen: "Åh jag drömde om dig inatt! Din mage var så fruktansvärt stor. Jag frågade om du var med barn men du sa att nej, jag har svalt en boll. Du såg förjävlig ut."
(OBS, tänk er detta med finsk dialekt.)

Och för bara någon månad sedan drömde en annan tant om mig. Hon drömde att vi putsade fönster och löste mattetal.
Jag vet att jag är en favorit hos dessa båda tu. Undrar vad tusan jag givit för intryck egentligen. Vitt skilda iallafall.
---

Om bara 1,5 veckor ska jag söka till Music Collage. Jag ska ge mig fan på att komma in; ifall jag inte kommer vidare till andra uttagningen kommer jag känna mig extremt dålig. Men det måste jag göra. Trots att jag har grav tantseparationsångest.
Samma finska tant: "Hur är det med din älskling? Hade hon haft det bra i Berlin?"
bara en dag efter att jag kommit ut för henne. Accepterar det med vind och våg gör hon, tror t o m hon tycker ännu bättre om mig. Blir rörd ända ned i tårna. Slutar jag får hon flytta hem till mig. Därmed basta.

Just nu sitter jag i Kungsparken vid vattnet och lyssnar på Rihanna. Vilken fest! Nu ska här tränas och därefter after workas. Den kommande helgen kommer att bli fantastisk; underbara vänner, roliga förfester, klubb Guld, Dubstep Bastards (första gången det inte ligger på en jobbhelg för mig på ett helt år!), liten fimfestival och så är Ida hemma hela hela helgen. Kärlek, vänner, dans, öl. Allt förtjusande livet har att erbjuda.

1 kommentar:

Gabbi sa...

Du kommer in, klart du gör!