tisdag 1 mars 2011

Nyklippt!! och Clapton i livets alla skeden.

I min yngsta ungdom trodde jag att Eric Gadd och Eric Clapton var samma person. Ack så fel man kan ha. Djuriskt fel. Kanske var det för att pappa gillade dem båda lika mycket? (Far, här får du hjälpa mig. Eller rädda mig.)
Man kan säga som så att jag gillar den ena brutalt mycket mer, och den andra oerhört mycket mindre.
Ägnat de två senaste dagarna åt att att lyssna på Layla i alla versioner jag lyckats hitta. Det finns en Layla för alla tillfällen!

1. När man vill älska livet:


2. När man vill dricka rödvin





Fyfan vad jävla bra den är. Tveklöst en av världens bästa låtar; både som storband och unplugged. Dör.

Igår klippte jag mig, med Anna som moraliskt stöd. Fantastisk frisör; Caroline på Kolla Kolla. Känner mig skitfin.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har jättesvårt att hålla isär John Lennon och Elton John. Känns ju sådär..

Niki Yrla sa...

John Lennon död, elton John bög. Rimmar ju nästan.