onsdag 16 februari 2011

Dumpstrande i himmelriket.

Har fantastiskt besök av dessa underbara - Caroline och Julian:


Jag må erkänna att jag varit en dumpster diving-skeptiker. Har tänkt att folk bryter sig in på områden för att finna ett par morötter, men ack så fel.
Idag förlorade jag min dumpsteroskuld, vilket gav mig energi, livsglädje och hopp. 50 meter från mitt hem, ett hål i staketet och varma kläder; efter en kvart hade vi fått ihop bl a:
ÅTTA st Blå Castello-ostar, halloumi, kryddost, färsk parmesan, mozzarella, två knippen färsk sparris, massor av ekologiska ägg, mjölk, tortellini med ricottaost, olika sorters bröd, plommontomater, extrema mängder frukt av alla slag (mängder med apelsin, grapefrukt, bananer och granatäpplen), aubergine, zucchini, grädde, färska jordgubbar, salvia i kruka, ruccola, jordgubbsfil... Och dagens aftonbladet.
Vilka på Hisingen vill dumpstra med mig?? Det är himmelriket i en grön container.

--
Imorgon far jag till Stockholm för systersonsuppvaktning, likördrickande med Malin och kvalitativt umgänge med mina fina. Ses där, om det hinns.

1 kommentar:

lisa m sa...

jag vill dumpstra med dig! jag är på alltid!!! har saknat det, inte vetat om nåt bra ställe nära.