tisdag 21 december 2010

Ny låt/sjuk sjuk/paljetter

Nu är min låt Blue äntligen klar som jag pillat med i tusen månader. Fick till ett spännande slut också. Lyssna gärna här.

Morning let the light in and i know that i must be
crazy when i leave you, but tonight i´m going home again
I fear the addiction, my head turns heavy
I lose control, i lose myself
I´m an animal and i can´t think clear

Sorry, I can´t tell you

I won´t give in for shelter, I won´t give in for shelter
Use me like i use you
make me, do me, leave me untouched
Let the pressure go and let me lead you back
I´m a howling wolf, i´m an almost-drown cat, i´m a maniac
I´m a new born baby

--
Drömde tusen fruktansvära feberdrömmar inatt och vaknade klockan sju och önskade att jag vore död, sådär som man annars bara känner när man är magsjuk. Kunde inte röra mig. Efter en halvtimma klarade jag av att gå upp och ta en ipren.

Sedan drömde jag till klockan fyra.
Jag hade t ex sex med mitt ex i en privat provhytt på friskis som praktiskt nog hade sängar. Vi hade ett filmteam med oss som dokumenterade det hela. Sedan förvandlades hon till Petter och var jättekär i mig. Jag var ganska kär tillbaka. Sommar var det också. Därefter vaknade jag till och såg att mitt lägenhetsspöke satt på mitt golv och jag sa "Hej, jag är för sjuk för att vara rädd för dig, så vi kan väl umgås istället". Mitt husspöke hette Elias och såg ungefär ut som Nathan jag och Tove träffade i Paris.

Vi tog tag i saken och gick på en konsert med medelålderskvinnor i gråa klänningar. Sedan fick jag ett fruktansvärt stöddigt mail från Malin och jag var djuriskt upprörd. När jag vaknade - på riktigt - ringde jag henne och kollade läget. Hon var inte stöddig. Hon var snäll.

När jag gick och handlade på Apoteket behandlade personalen mig som att jag vore Döden; med markerat avstånd, fruktan och grav försiktighet. Känner mig ungefär därefter. Alternativt ett hopplöst fall. En mygga i rymden. En fis i en glasburk.

---
Mitt hem ser ut som skit, jag orkar inte göra något i denna sjukdom och bara sover. Laddar inför att orka åka tåg till Stockholm på torsdag, dja på Copa på lördag + dricka rom med Malin, samt att hämta min paljettklänning som jag ska ha på nyår. Såhär fantastisk är den:

2 kommentarer:

Anonym sa...

klänningen är stölds gods - du är tjuv

Niki Yrla sa...

äääsch, sofie.. inte gråta nu.