lördag 9 oktober 2010

Igår åt jag palt för första gången. Det var precis min melodi i matväg. smakade lite gröt, lite scones, lite sött, lite salt och därtill var det roligt att äta.
Idag hade jag med mig palt som matlåda för första gången. Famlade kl kvart i sex på morgonen i mörkret hos Alice efter lampor och fann tusen strömbrytare som ledde till de allra märkligaste lampor i tak och hörn. (Tacka vet jag mitt hem som har en golvlampa, tre röda smålampor och en sänglampa. Punkt.) Dock hittade jag ingen folie, så det bidde en sanslöst stilig servett till palten:



--
På bussen igår hörde jag några tjejer i femtonårsåldern prata om en kompis. Upptäckte att det nya snacka-skit verkar vara att först säga några snälla ord om vännen, då är man liksom safe.
tjej 1: Alltså hon är snäll. Jag känner henne så väl. Hon är jättesnäll verkligen. Men hon säger att hon är tjock ofta och då brukar jag säga att om hon är tjock vad är inte jag då? Hon är missnöjd för hon vill att hennes lår ska vara lika smala som hennes smalben, men så ska ju inte ben se ut.
tjej 2 + 3: Va! Men hon är ju jättesmal.
tjej 1: Nä.. men hon är inte tight. Alltså hon är smal men har liksom ingen tight BODY (läs: baaady)
tjej 2: Inte?
tjej 1: Asså, jag säger inte att du är smalare än henne - för det är du inte - men din body är fan tightare än hennes.
tjej 2: näähä.. eh inteeee... (märkbart generad och smickrad)
tjej 1: Och hon är söt, eller hur? Ingen kan säga annat?
tjej 2 + 3: Nää hon är jättesöt.
tjej 1: Ja, hon ÄR jättesöt, verkligen, men hon har liksom SAMMA frisyr HELA tiden. Och helt RAKT. Hon skulle ha tjockare hår. Och lite självfall. Jag menar när jag går ur duschen så är mitt hår lite smålockigt men hennes är liksom HELT RAKT.

osv osv. systerskap a la tonåringar?

Inga kommentarer: