lördag 21 augusti 2010

Stelopererad dans och parbeteenden. Och en liten film.

(jag tonar håret.) (vitt.) (inget nytt under solen/på tapeten/över jord.)





Godmorgon!

Igår var jag, ck, alice, caroline och en utebliven freja på replokalsmöte och det flöt på, 1a september verkar det som att den är vår! Det känns helt fantastiskt, och tusan vad lätt det gick. Vi firade med mat och vin på Kino och brainstormade bandnamn. Då det bästa vi fick till var Fittbull kände vi att vi nog får släppa det där med bandnamn för ett tag.
Därefter drog jag och Ck till Stars&Bars för att prata om att starta upp klubb (Rip) i källaren och det verkade också gå fint. Snubben som har hand om klubb-bokningarna ska ringa oss så ska vi kolla datum.

Sedan hade jag plåtning med Agnes i Botaniska, vid ett vattenfall i ösregnet. Det blev jävligt fint, men det var jävligt blött. Och en pärs att ta sig därifrån, med all mask.
Måste se till att fixa den här fobin ifall jag ska överleva i denna stad. Men tjugotvå år av avgrundsskräck är inte bara att deala med hur lätt som helst.. Lyckades fixa mig ett paraply iallafall, vilket var nummer två på min lista i att överleva Göteborg. (Tyvärr tål inga paraplyn Göteborgsblåsten, så det är redan halvtrasigt.)

Problemet med att vara bästis med folk som är i relationer, är att man blir lite som att man är i en relation själv, fast utan att ha någon. Dvs, man blir rätt tråkig. Som igår kväll när jag fick många sms om att följa med ut och dansa så kände jag bara att naaaa, neeej jag vill hem och ta ett varmt bad och kanske se en film och dricka lite te och kramas med mig själv. Inget friskt beteende! Ska jobba på det.

Åh, jag måste skriva det roligaste igår. Jag, Agnes och Sannah gick in på Pressbyrån för att A och S skulle dela på en korv. (Dela på en gris, det tyckte jag också var sjukt kul och sanslöst oromantiskt.) Så var det en alkis som var i affären och brölade lite och gjorde lite rörelser, som kunde liknas vid en ganska gravt stelopererad dans, kanske.
Så vänder sig kassatjejen till honom, och säger kärvänligt: "Men Kalle, lägg ned nu. Ingen vill se dig dansa. Svälj ett par valium med t-sprit istället."
(Han blev glad.)

1 kommentar:

Niki Yrla sa...

Haha! Den som tryckt i knappen att jag är snygg här ska jag gifta mig med. Träd fram ur garderoben!