tisdag 17 augusti 2010

Önskelista

Jag behöver:

Klippas
Bada i havet innan det blir svinkallt och livet går i konkurs
Lägga min ena arm och mitt ena ben över någon mjuk tjej (min version av att sova sked)
Klappa ett djur. Gärna en katt.
Frysta bär
En kolbit, eftersom det tydligen ska ta bort mögellukt ur kylen
Lära mig att mastra
Ta mig utanför mitt hem oftare. (Kanske umgås mer?)
Bli frisk och inte sjuk
En blomma/växt att ha på min radio
Nya gitarrssträngar
Aromat, garam masala och soya
Ny, bra musik
Mer ledig tid. (Läs: Semester)
Laga min ipod
Paris
Gott rödvin
Mer tålamod
Lite mer vänskap
Lite mer kärlek
En bra bok. Eller nej, en jättejättebra bok. (Boktips?)
Resa någonstans, gärna illa kvickt
Två taklampor; vore trevligt att se något när vintern frodas.
En gitarr-reparatör.

Om någon kan bidra med något av detta är man välkommen att höra av sig. Enligt google analytics har jag nu kommit upp i sextio unika läsare, så någon kanske visar sig vara en hejare på att pilla ut och pilla fast batteriluckor till gitarrer t ex, eller har en liten halvvissen blomma därhemma som man inte orkar ta hand om längre.
Väntar med spänning!

8 kommentarer:

Zanzi sa...

Neverwhere av Neil Gaiman. Bra bok och semester i ett.

varmeflaska sa...

”Lite mer vänskap
Lite mer kärlek“ – jag med

(jag just studera svenska)

Sass sa...

har inte spontant några bra idéer, kan dock rekommendera att kolla på the real L word (jag har själv dissat det innan, men oj så kul...). Sen borde göteborg satsa på gatufest, det har de nere i malmö och jag har hört att det är en höjdare. glöm inte också heterohatets dag den 28!

det jag egentligen ville be dig om var att skicka vidare ett litet grattis (till gp-scen vinsten) till alice!

Niki Yrla sa...

the real L word är det bästa som finns! Jag har sett alla åtta som finns ute, bara ett kvar. Väntar med spänning, men vill inte att det ska ta slut. Vet du om det kommer en säsong till?

Den 28e jobbar jag.. men är det fest på kvällen så kommer jag ändå! Har lärt mig att leva på tre timmars sömn.

Det ska jag göra!

Sass sa...

att det är fest!

http://heterohat.kamplust.se/index.php

strålande :)

vet inget om en till säsong, men det räknar jag med!

Anonym sa...

Riktigt riktigt riktigt bra bok: Jonathan Safran Foers "Extremely loud & Incredibly close".

Anonym sa...

älskar din blogg!

boktips: vad som helst med sofi oksanen.

Niki Yrla sa...

tack så jättemycket!
och tack för alla boktips, nu ska jag titta upp.

har sett sista the real L word-avsnittet nu. här kan man kolla på alla avsnitten gratis och utan att ladda ned:
http://www.surfthechannel.com/show/84230.html