söndag 6 juni 2010

Gbg --> Sthlm --> Gbg och drygt 24 h vakenhet.

Igår var jag vansinnigt aktiv, i dess rätta bemärkelse.
Efter fyra timmars sömn steg jag upp i gryningen (05) och begav mig till Stockholm för ett oerhört fint dop där jag spelade inte mindre än fyra roller:
1. Vigvattenhällerska
2. Barnbärarinna
3. Moster
4. Gudmor
Helt enkelt; min syrras gullunge skulle få sitt namn på ett redigt vis. Detta bidde (med möjliga stavfel) Nils Marcel Stéphan Göransson. Det var så himla fint, och jag var rörd till tårna. Efter släkthäng i Oskars föräldrars trädgård så var det bara att tacka för mig och bege mig till Göteborg igen.

  Jag och Ck laddade inför lesbisk festival-festen på varsitt håll med lätta mängder öl och vin, och goda vänner. Vi kom till festen med låg marginal eftersom att vi tänkte att 1. vi får inget betalt så skitsamma, vi får göra precis hur vi vill och 2. det lär ändå inte vara några där.
Tji fick vi, det var skitmycket folk och det blev en grym kväll. Trots totalt kassa spelare gjorde vi bara ett par halvtaskiga mixar, resten gick galant. Och folk dansade som fan, jag är MYCKET stolt över er Göteborg!

  Sedan träffade vi Susanna och Linda och slank obetydligt in jättegratis på Rio Rio, slog oss ned vid en palm och pratade tills stängningen (05) skiljde oss åt. Vid fem på morgonen ville inte mina bussar gå, så jag fick kasta mig handlöst in i en taxi, innan jag somnade på plats i busskuren. Världens snällaste taxichaufför och han körde mig hela vägen till min dörr för 120 pix. 

Så länge ska jag aldrig mer vara vaken i mitt liv. 


Jag och lillprutten. 


Fr v: Mor, Gudfar, Gudmor, Far, Fin präst, Litet barn. 


Charlotte och plutt. 


Jag, hällandes för glatta livet. Man nästan ser hur kranvattnet blir heligt, då det snuddar vid dopfunten.
Följande bilder av Mathilda Ebenhard:






(Djup koncenterad på en liten knapp. )


Inga kommentarer: