tisdag 8 juni 2010

Fakta om F&S, Domkyrkan

Jag spanar på gymmet. Spanar alla på gymmet? Mina ögon är som tefat pinsamt ofta.
(Alla kändisbögar träffas iallafall på gymmet, det har jag läst i Se&Hör, Hänt Extra och all annan kvalitetslitteratur jag gillar att förtära.)
  För de okunniga ska jag berätta om det gymmet jag gymmar relativt sporadiskt på. Detta gym är Friskis och Svettis vid Domkyrkan. 
Lite vetenskapligt bevisad statistik om detta gym:
20 % är män.
80 % är kvinnor.
35 % är flator
25 % av dessa flator är snygga
(Folk i Göteborg är väldigt medvetna om punkt tre på denna lista, och ifall man säger att man gymmar vid Domkyrkan höjer folk menande på ögonbrynen, nickar och hummar. Detta är också en anledning till att 1. många väljer att gymma där, 2. väljer att inte gymma där.)

Det var sjutusen år sedan jag gymmade, vilket märktes ganska väl. Särskilt eftersom att de gjort om massor; nya maskiner och gamla maskiner på nya platser. Hängde inte riktigt med, och har fortfarande inte fått tillbaka min kärlek till the crosstrainer. Det är sjukt jävla tråkigt att konditionsträna. 

--
Har fått tillbaka en rawmix av Jóga och det är så himla fint. Johan är underbart grym och jag är inte så dålig jag heller. Sången måste dock läggas om, då den är med ganska tydliga inslag av pollenallergi. Men ändå. Gitarrerna...



Inga kommentarer: