söndag 21 mars 2010

citat och generaliseringar!

Jag har verkligen haft en superhelg. Jag och Caroline har överraskat Alice och Sol med enorma påskägg proppade med vegansk hallonkladdkaka, frukter, spännande godis, en dinosaurie och lite annat förtjusande. Igår var det discobowling och det är bland det roligaste någonsin! Måste bli tradition.
Sov i Bjurslättskollektivet och gjorde scones åt herrskapet imorse, därefter korade jag mig själv till Alices och Emmas knähund. När jag blir stor ska jag ha ett förhållande som deras.

Emma: Älskling, du luktar ärta i örat.
Alice: Men det är ju DU som luktar ärta i örat.
Emma: Jag tror bestämt att det är du som luktar ärta i örat.
Alice: Nej det är du som luktar ärta i örat. Jättemycket ärta.

---

Veckans generalisering:
Alla som jobbar på Ica Brunnsbo är flator.
Bubblare 1: 
1/3 av alla Göteborgs invånare skelar (påståendets förklaring: Det är något med det där att bo nära havet. Fast Hannah tror att det beror på att Göteborgarna vill kontra Stockholmssyndromet med något... Skelsyndromet?)
Bubblare 2, som nog egentligen är förstaplatsen all time:
Alla i hela Göteborg är flator.  


1 kommentar:

Anonym sa...

Bubblare två är så sann! Herregud varje dag när jag står på jobbet och gör en stackars latte ser jag flatorna ta över stan. Och jag ler inombords. Heja!