måndag 22 februari 2010

Flyttpanik deluxxxx

Det här kommer att bli en jobbig vecka.
Jag är inget att jula i hänggranen just nu vill jag lova. Allt jag gör är att jobba och packa och då jag inte gör det så pratar jag om packning. Konstant. Och då jag är tyst och ser mystisk ut så tänker jag enbart på packning, och hur jag ska strukturera upp alltsammans. Kul tjej, med andra ord.

Flytten var beräknad att ske via flyttfirma på måndag. Hade tänkt att igår skulle bli min storpackdag men då flyttdagen flyttades upp till måndag så tänkte jag att äsch, det är lugnt, då kan jag bara slappa denna dag - min enda lediga för övrigt. 
Idag fick jag reda på att flytten är tidigarelagt. Rättare sagt: Fredag morgon kl 08:00 kommer flyttgubbarna och bär ut mitt materiella liv och kör iväg det. Flyttpaniken var därmed ett faktum, jag höll på att börja gråta och gjorde det enda rätta i en sådan situation - ringde min mor och gnällde.
Men, inget att sörja! Har, tillsammans med världens bästa Sofie, packat ned hela mitt badrum och mer än halva mitt kök idag. Nu är jag så trött att jag avlider. 
Lite gitarr - man får ju inte glömma sina roots - och sedan sova. Jobb imorgon.

idag:

jag: ska du kissa innan jag byter?
sängliggande tant: nä.
jag: säker?
tant: jaadå. 
jag: okej, dåså.
tant: nu kissar jag iallafall. hopplös jag är va?
jag: nej, det är väl superbra! kör på du.
tant: ja, det blir ju himla varmt och skönt när man kissar, så det är ju bra iallafall!

Hon blir roligare och roligare för var dag. Min lilla smula som alltid kallar mig Pyret, hur ska jag kunna lämna henne och alla andra?