tisdag 9 februari 2010

Brutet nyårslöfte.

Får ta att konstatera att jag, endast en månad in på det nya året, redan lite smått brutit mitt första (och dessutom offentliga) avlagda nyårslöfte. Citerar mig själv från December:

"Ett av mina nyårslöften för år 2010 ska bli att inte dejta manipulativa, extremt svartsjuka och smått psykotiska fransktalande kvinnor på strax under fyrtio år. Helvete vad jobbiga de är. Ifall jag mot förmodan skulle råka glömma detta är det fritt fram att påminna! "

Skrev sms till precis denna då jag anlände till världens bästa stad för att förvarna att jag var i stan ifall vi skulle råka springa på varandra, vilket jag märkt är fullt möjligt även i denna stora stad. Efter några sms hit och dit skrev hon "vi kanske skulle kunna försöka springa på varandra ikväll?" och just det blev inte av, men dagen efter blev det både kaffe, lägenhetsbesök, förfest och utgång. För en gångs skull rätt odramatiskt iallafall. Då vi sågs kramades vi, sedan tittade hon på mig och sa att hon inte kan hata mig, jag sa detsamma, vi konstaterade att vi var hopplösa men helt okej, och att vi inte skulle ha några deep talks som kunde leda till bråk. Nästintill sunt!
--
Kom hem kl 1 igår natt, somnade 2, vaknade 4 och skrek till och trodde jag försovit mig, gick upp 7 och till jobbet.
Satte en deadline på att somna 11 men jag bryter den precis nu. Måste spela lite gitarr. Kom på att jag har en cover på Jóga och var tvungen att återuppliva minnet lite. 

Inga kommentarer: