söndag 13 december 2009

Katter och Bönder.

Idag har jag gosat med tre bedårande kattungar. Jag ville ta alla under jackan med mig hem, men de fick inte plats. Jag vill ha en katt. Jag vill verkligen. Den skulle heta Astrid (Lindgren) och tycka om att leka och sova och stirra på mig tills jag vaknade varje morgon, helst. Lite som Flugi. Fast mjuk.

Denna vecka har fina happenings:

1. Bonde söker fru TRE DAGAR I RAD:
Onsdag, Torsdag och Fredag. Allt en kvinna kan önska. Ta med en flaska glögg och kom!

2. Måla om
Mitt rum skall icke mer andas röda toner. Amen. Detta är åtminstone planen, sedan får jag se om den är ekonomiskt genomförbar. Hoppas.

3. Lilljul
Med Brulélin, Jullan och kanske Tove.

4. Sport
Givet! Minst två dagar.


Idag har varit en underbart harmonisk dag som jag spenderat främst med Sannah och Lisa. Suttit på Hagabion och ätit och varit lugn och glad. Sjuk är jag förvisso också, men vad gör det i stunder som dessa?

Inga kommentarer: