onsdag 18 november 2009

Fantastisk dialog på tåget

Satt i fem timmar på regionaltåget igår. Bakom mig satt en tjej som var sanslöst underhållande. Hon pratade i telefon hela tiden, med sammanlagt kanske sju vänner och alla samtalen lät ungefär precis likadant:
- Jag har ju fått någon vinterdepression av något slag så jag bara är ledsen hela tiden. Så jag pratade med Erik igår om att jag var ledsen. Då frågade han om jag inte ville PRATA om det. (konstpaus)
- Och jag bara, men jag vet inte vad jag har mer att säga. Och han bara okej. (konstpaus. ) (varje konstpaus signalerade att det Erik sagt var något helt otroligt dumt). Och jag sa att det inte känns riktigt bra att ta en paus heller och han ba vadå vill du göra slut? (konstpaus). Jag ba nej det är väl klart att jag inte vill. Och han ba okej men får jag ringa dig och jag ba nej det är nog bäst om du låter bli. 
- Och DÅ säger han "Då kanske du kan ringa mig när du MÅR LITE BÄTTRE?" Jag var så arg att jag SKAKADE! Och jag ba okej och han ba tror du det blir ikväll, eller imorgon eller om en vecka och jag ba jag vet faktiskt inte och så la vi på..

(Sedan kommer det bästa:)

- Och nu läste jag horoskopet i Bild - du vet bild, Hänt Bild? - och jag vet att det är lite sisodär men alltså det stämde så himla bra: "Stjärnorna spår att du inte mår så bra just nu och bla bla blablabla och du passar bäst ihop med stenbocken".. (konstpaus och sedan GRAVALLVARLIGT, långsamt och betoning på varje ord:) Erik. Är. Stenbock.

- Och det bara gick rätt in i hjärtat på mig, det påverkade mig så himla mycket. SEDAN läste jag HANS horoskop och där stod det:"Jupiter visar att du är på hal is och får akta dig för förbjuden frukt... - och sedan: passar bäst ihop med tvillingen" som visserligen är jag då, men jag kände direkt: Han lockas av förbjuden frukt, han ÄR otrogen. Alltså jag har inte tänkt i de banorna förut ALLS innan och jag har väl ingen grund för det men när jag läste det så bara gick det rakt in du vet? Fy fan jag VISSTE att det var något! På något vis bara visste jag det!

(Det roliga var att hon var runt 23-24 år, och inte runt 13-14 som man skulle kunna döma av dialogen.) 




3 kommentarer:

Anonym sa...

Fick mer känslan av en 45-50årig röktant.

Kråkan sa...

MEN JAG DÖR!

Gaffa sa...

HAHAHAHA fantastiskt!