onsdag 16 september 2009

Min förkärlek för starka vätskor av alla de slag.

Alltså, det är bara jag som lyckas med sådant här:
Klippte mig igår hos fantastiska Kristian på Hårgänget, och efter den omgången såg jag ut som pytte-Hitler/en gråskalig regnbåge med min extrema utväxt. Hittade ingen hårfärg igår och min och Malins hårfärgssession kom av sig helt bland vårt intensiva, poetiska musikskapande med våra alteregon Licki och Lebbin. 
Nu ikväll skulle jag därför alltså, helt på egen hand, fullända min tjusiga look, med blekning. Skruvade upp korken på "utvecklingsemulsionflaskan" men allt följde inte med. Talandes med min mor i telefon försökte jag bita upp den, vilket resulterade i att den flög upp och jag fick sådan där vätska i munnen. Ville inte framstå som en idiot inför min mor så jag sa bäst jag kunde att "nej nu måste jag färga håret, hejdå" innan jag spottade och sköljde och gned med tandkräm. (Stod på baksidan att om man får vätskan i ögonen ska man skölja och ringa sjukvårdsupplysningen, bestämde mig för att detta inte gällde orala sammanghang.)
MIN STACKARS MUN. Inte nog med att min tunga varit torr och körd och faktiskt haft riktigt ont efter den skitstarka absintshotten jag intog på den lesbiska immigrantfesten i Berlin, nu smakar den kemiskt också.
Jag är inte i mitt mest fulländade skick, och mitt hår är dessutom knallgult. Men vad gör det! Världen består idag också, och jag har många silvershampoo/balsam/toningkurer till mitt förfogande. 


Min utväxt och jag och malin.
På måndag åker jag till Göteborg!!!!!

Inga kommentarer: