måndag 17 augusti 2009

Våldgästan och sönderslag.

Dagen har varit fantastiskt händelserik och jag är mycket nöjd. Drömde drömmar om snygga tjejer och vaknade glad. Jag och Malin hade spännande samtal och sedan gick vi på en shoppingrunda.
Vi började på Myrorna. Jag hittade ett spännande instrument bland alla bongotrummor och sa att hur gör man med detta? Överväldigad av nyfikenhet tar jag instrumentet och sätter mig på en bongotrumma, som jag i stunden får för mig är en stol, och den faller ihop med ett extremt dunder och brak. Innan ordet vet sitt värde sitter jag raklång på golvet och trasiga snidade pinnar ligger flugna åt alla håll. Malin skrattar tills hon går av på mitten medan resten av människorna runt på typiskt svenskt vis låtsas som att det regnar. Jag drog med mig Malin ut och vet fortfarande inte hur man spelar på intrumentet. Nedrans. 
I den övriga shoppingen inkluderades: Världens snyggaste klänning jag hittade på Beyond Retro på Åsögatan. Den är så fantastisk att det inte går att förklara den. Måste upplevas. (Blir Heroine på Fredag. Ledig i helgen!) Sedan köpte jag en liten kalender. Den var tjusig, praktisk och billig. Och strumpor på Weekday. Så fina! Strumpor på träd förhöjer livskvalitén, i have to say. 

Mensen kom som en stormvind och därefter gick jag och Tove till Shanti och åt en fabulös måltid. Sedan våldgästade vi en privat (firma?-)fest med jättebillig öl, så jävla trevligt! Blev gravt inspanad av en man. Jag går bara främst hem bland män har jag tveklöst märkt. Ganska stiliga sådana. Synd att jag är så totalt lesbisk, annars hade jag varit en lyckligt lottad kvinna. 
JAG VILL GÅ PÅ HÖSTDEJT! Ska det vara så svårt? Någon? Något kul ska man ju ha såhär när kölden stundar. (Kan passa på att annonsera ut att Tove vill gå på blinddate också. Hon är stilig och smart och underbar jag har känt henne extremt länge och har därför rätt att uttala mig. Dessutom fyller hon år imorgon. Hon spelar i båda lag och känner jag henne rätt så är ålder också rätt betydelselös. Är du svart är det ett plus i kanten.) 


Tove vill gå på blinddate. 


Jag vill också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har en helt fantastisk och intressant vän som gärna skulle gå på blinddate med dig. elin heter hon, är tjugotre och pluggar grafisk formgivning. nonolollol sosjoju nonolollol arortotonon sosexoxtotiososjoju nonolollol sosexoxtotiototvovå.

Niki Yrla sa...

hurra!

sandy sa...

vem vill inte gå på höstdejt