tisdag 21 juli 2009

Min mögliga lägenhet.

Min lägenhet förfaller. En från TEKAB kom och kollade på diskbänken idag (jag ringde och sa att nu pallar vi inte, det stinker mögel i hela lägenheten såpass att vi måste vädra och tända rökelser konstant för att stå ut och nu står vi faktiskt inte ut längre) och han sa att det finns en möjlighet att möglet och vattnet spridit sig under bänken och att de isåfall måste bryta upp allt. (Men att de inte vet om de kommer göra det. Så länge får vi nöja oss med silikonplugg. Och mögelstank.)
 Och inatt vaknade jag fem på morgonen av att gardinstången oförklarligt ramlade ned på mig. Jag var helt chockad över det, den är liksom rejält uppskruvad och ingenting hängde på den. (Inte ens gardiner.) Min syrra frågade om det fanns möjlighet att fukt trängt genom fasaden, ifall det kunde bero på det. Det vore konstigt om fukt INTE trängt genom fasaden, men tanke på att vi knappt har någon. Skalbaggar, små djur på golvet i lägenheten, rörläckor, extrem mögelstank, krigsfasad, fallfärdig balkong... Man orkar liksom inte. Jag älskar läget på lägenheten, men jag tror att hela huset egentligen borde rivas. Det är av hälsoskäl farligt att bo här.
Can´t wait to move. 

denna 3 cm stora skönhet skrämde skiten ur då jag skulle laga mat en kväll.

Inga kommentarer: