måndag 13 juli 2009

Fittpruttar och Göteborg.

Mathilda, Ck, I DANCE ALoNE.

Jag har finbesök av Ck och Mathilda, och de små turturduvorna visade mig precis deras nya paraktivitet: "fittpruttar på beställning". De tävlar alltså i att fittprutta högt, och utan uppehåll. Som en liten originell orkester. Förtjusande. 
Hade middag med de två och Louise som ska Vdja (Video-dj) på nästa I DANCE ALoNE. Det kommer bli grymt. 
På grund av samtal med vacker kvinna från det Västra Götalandet brände jag nästan upp en potatisgratäng i ugnen. Den blev ganska svart. I vilket fall; klart värt. 

 
Jag och Malin ska bli kombos. Det är en risk att ta för vänskapen, men jag tror att det kommer att gå bra. Vi letar lägenhet i Göteborg och jag dagdrömmer om Diskmaskin med stort D (Kanske främst för att jag vet hur långsam mitt lilla Mög är på att diska.) eller kanske iallafall en lägenhet utan stinkande mögel, fallfärdig balkong, läckande rör, dryga och vidrigt macho fastighetsägare och en mängd pälsängrar. Göteborg, det är dags nu. Om två veckor far vi på besök för att leta jobb. Kollektivet i Johanneberg ska våldgästas och då ska jag försöka smita ned och köpa frukost utan att råka väcka miss T. 

--
Dagens Sabbatsbergsbyn-konversation med min älskade favoritgubbe:
Jag: Nu får vi se till att gifta oss snart.
Karin: Ska ni gifta er?
FavoritGubbe: Ja. 
K: Har ni bokat kyrka och allt?
FG: Nae.. Eller.. Det beror på hur man ser det. Jag hade tänkt att vi kan vara på golvet.
Jag: Ska vi gifta oss på golvet?
FG: Ja. I köttaffären. 

Inga kommentarer: