lördag 23 maj 2009

Bröllop!



Igår gifte sig min syster Charlotte med sin fantastiska Oskar. Det var så fint och perfekt, och om jag någongång gifter mig vill jag ha samma vigselförättare som de hade, hon pratade hur tyst som helst men var så gullig att mitt vårdbiträdeshjärta bara ville koka kaffe åt henne och hjälpa henne på toa. Jag spelade upp låten jag skrivit till brudparet vid middagen och Charlotte grät så mycket att jag kom av mig. Fina. Efteråt ville fem stycken köpa skiva (i dessa piratkopieringstider får man verkligen ta det som en komplimang när någon vill köpa ens skiva. i vanlig ordning har jag ingen till salu än. jag sa att de kan bränna av Charlotte, eller så kan jag maila över lite låtar.) och en man ville fota promotionbilder åt mig. Jag blev glad.
Festen var riktigt lyckad och jag drack helt enorma mängder. Minst fem glas vin, fyra öl och två glas bål. Vid elvatiden började folk bli förtroliga, bl a så sa min fina kusin out of nowhere "du, jag har inga problem alls med att du är homosexuell". Haha! Jag sa "...okej, vad bra! inte jag heller."
Sedan tog vi, Linda och Ida en taxi hem. Ida sov här och vi har ätit frukost på min regniga balkong, hon har gått till jobbet och jag har bajsat ur mig dagens alkoholintag. Fit for fight! Jag vill på äventyr nu.

2 kommentarer:

Sol sa...

"hon pratade hur tyst som helst men var så gullig att mitt vårdbiträdeshjärta bara ville koka kaffe åt henne och hjälpa henne på toa"
Jag sitter här och skrattar med munnen full av morgonkaffe. Det där var hur fint som helst, haha!

Niki Yrla sa...

Åh du skulle bara veta hur det känns, Sol. Hjärtat smälter. Fatta hur många gånger jag varit nära att - av ren rutin - följa med gamla gubbar/tanter framför mig i toakön in på toaletten. Kan bli jävligt pinsamt.