tisdag 31 mars 2009

Istället för att sova.

2 roliga saker från ett telefonsamtal igår:

Carolin: Niki, anser du att jag har vuxit upp på landet?
(Carolin bodde 19 år i svanskog, en dryg halvtimma rätt ut i skogen en halvtimma med bil ifrån säffle. Utsikten är mil av kor och gårdar och inget mer)
Jag: ...JA.
Carolin: För ibland kan jag känna att jag överdriver om jag säger det till folk. Jag menar.. det fanns ju tillochmed en alfaltsväg en bit bort.


(Vi pratade om att växa upp i stan eller på landet.)
Jag: Men jag tyckte det var lite roligt att bo i lägenhet. Jag menar, jag och Tove kände ju varandra redan då och kunde åka upp och ned i hissen.
Carolin: SE, ni lekte I HISSEN! DET ÄR INTE KLOKT!!
Jag: Carolin, vi åkte upp och ned till VARANDRAS LÄGENHETER. Vi höll inte till I hissen!
(Hon trodde alltså att jag, istället för att lyckligt leka tafatt på gröna, frodiga ängar ägnade mig åt lek i en kvadratmeterstor hiss)

Inga kommentarer: