torsdag 5 mars 2009

Böghouse vs Stönelectro



Idag spontanshoppade jag en box med skivor på electrohyllan på pet sounds vilket brukar vara ett oerhört säkert kort. Kalaset gick på sisodär 250 spänn och jag är vrålpank men jag är inte den som är den. Väl hemma sätter jag på skivan och läser det finstilta. House. HOUSE. Well, tänker att de kanske inte fattar någonting av sin musik själva, och att de tre skivorna är av förtjusande natur. Resultat: Böghouse. Utan sång. Utan snygglåtande stönande brud. Jaha.

Nu har jag kompenserat denna miss genom att köpa jävligt mycket grym electro från iTunes (där jag precis innan påstod att det inte finns någon electro). 2 nya EPs med Fukkk Offf, en samlingsskiva med grym fransk electro (se bild ovan) med mixar av bl a Riot in Belgium (som gjort världens bästa låt La Musique om någon missat) och slutligen en förjusande låt: Alex Metric - Oh

Nu ska lyssnas! Tjugo nya låtar till mitt förfogande för drygt 120 spänn. Hurra! Hurra!

Nu ska jag ut och slira på stan med Sannah och Tove i vårkläder och höga shorts och tjugo liter snor i näsa och öra.

Tovis bröst.


Sannahs ben.

Inga kommentarer: