onsdag 11 mars 2009

Äventyr i Naturreservat.

Idag bar det (för inga mindre än jag, Sannah Kvist + mitt djur Alice Skengravid) av till Nacka Naturreservat a.ka Hellasgården (?), fast vi gick av vid Damm(torget? lådan? vippan?). För Alice var det premiär att åka kollektivtrafik trots en mogen ålder på 4 (5?) +. Hon hoppade raskt upp på sätet och jag fick styra henne till mitt knä istället som nedan. (klicka på bilder för att se större! Gäller tydligen alltid men jag har inte förstått det förrän nu.)

För att överleva färden, som bar av i många cirklar, hade jag kokat en förtjusande 70talstermos med chai från scratch som man kan uttrycka det om man vill vara amerikansk. Det var trevligt, och Alice vägrade att inhalera sitt vatten pga av den ljuva doften.

Vi anlände hem runt halv fyra och jag var ganska trött efter tidig morgon med män som kan fixa rör och en Alice som var lite småtokig och gnällig, samt 10ampere-proppsjakt i ottan, men jag var vid humör ändå. Däremot fröken Kvist gick i Alices fotspår och tog i från tårna i sin trötthet och gnäll. Slutade med att hon försvann precis innan Den rätte för Rosing, det kan nästan inte bli värre. Men jag förlåter henne, det var en trevlig dag som tusan. Mer äventyr!

Inga kommentarer: