måndag 12 januari 2009

Sundsvall.

Utvärdering av Sundsvall:

Gayliv: RFSL-fik. Öppet 4 h i veckan. Onsdagar 18-22. Vi var tyvärr där fel dag. Vissa flatliknande typer på vissa caféen (Tant Anci & Fröken Sara) men vi har inga bevis.

Klubbliv: Saloon-baren utanför hotellet på lördagen var smockfull av packade folk i yngre -och övre medelåldern. Fredagen var helt död. En månad innan hade en klubb en gästDJ från 90talsgruppen Rednex. Pop/electroklubb nästa fredag, vi verkar ha kommit fel helg.

Trender: Allt var ekologiskt! De har en grav förkärlek för fondväggar av storblommig tapet. Alla fik, resturanger + vårt hotell.

Shopping/mat: 4 st secondhand såg vi! Trevliga och fina och ganska billiga. Extremt många affärer och resturanger och mysiga fik. De hade en sexshopp där innehavaren var så stel och obekväm att jag tyckte synd om henne. Nästan.

Service: ganska dålig och kommunikationlös.

Vi missade bussen hem också, vi stod på fel ställe. Så vi fick köpa ny biljett hem. Jag och Carolin fick inte ens sitta bredvid varandra på den bussen och busschauffören avskydde mig. Jag vet inte varför. Hade jag bott i USA hade jag stämt henne för kränkning. 

Inga kommentarer: